درباره سایت

وب سايت تجارت الکترونيکی پرشیا جهت معرفي بيشتر محصولات و کالاهاي ايراني، فرصتهاي اقتصادي، معرفي متخصصين و کارشناسان، دسترسي بيشتر فعالان اقتصادي به اطلاعات، کاهش هزينه ها، ايجاد و افزايش اشتغال، سهولت در روابط اقتصادي، کاهش قيمت تمام شده، توسعه بازار و ايجاد رقابت، راه اندازي و در اختيار هموطنان عزيز قرار گرفته است.

وب سایت تجارت الکترونیک پرشیا ، علاوه بر معرفی کالاهای ایرانی به مصرف کنندگان داخلی، جهت کشورهای همسایه فارسی زبان به ویژه تجار محترم افغانستان ، تاجیکستان، ازبکستان و سایر کشورهای فارسی زبان آسیای میانه، راه اندازی شده است. لذا تجار محترم این کشورها می توانند، با بررسی لیست محصولات شرکتهای ایرانی عضو وب سایت تجارت الکترونیکی پرشیا و به منظور برخورداری از مزایای سفارش از طریق این وبسایت، از جمله امکان تخفیف قیمت محصولات، کالاهای مورد نظر خود را از طریق فرم سفارش کالا (سمت راست سایت)، به حوزه بازرگانی  شرکت بهروش آسپیان شرق، سفارش دهند. بدیهی است  "ارسال اسناد و مدارک سفارش کالا"، پس از بررسی و اطمینان از قطعیت سفارش و رعایت کلیه حقوق و مقررات تجاری طرفین، از سفارش دهنده کالا (وارد کننده یا مشتریان داخلی)، درخواست خواهد شد.

راهنمای سریع

متقاضیان محترمی که مایل به درج اطلاعات اقتصادی ، تخصص های حرفه ای ، فعالیت های علمی و پژوهشی ، اماکن زیارتی و گردشگری و ... در این وب سایت می باشند ابتدا باید به سامانه ثبت نام مراجعه و فرم اولیه ثبت نام را تکمیل و سپس مابقی مراحل را طی نمایند .

جهت اطلاعات بیشتر می توانید به مزایای وبسایت و راهنمای عضویت مراجعه نمایید .

 

با تشکر از حسن توجه شما

راهنمای تکمیل و ارسال فرمها و مدارک

(( راهنمای تکمیل و ارسال فرمها، اسناد و مدارک متقاضیان عضویت))

 متقاضیان محترم عضویت در وب سایت تجارت الکترونیکی پرشیا، پس از تکمیل " فرم الکترونیکی عضویت "، باید با توجه به موضوع درخواست خود، یکی از فرمهای ضروری که کاملا" الکترونیکی بوده را تکمیل (الزامی) و به همراه تصاویر سایر مدارک مورد نظر (اختیاری)، ارسال فرمایند.

پیشنهاد می گردد پس از تکمیل " فرم الکترونیکی عضویت " ، به  "صفحه آخر فرم ضروری " مورد نظر خود، مراجعه نموده و سوابق پیوستی را بررسی و آماده ارسال فرمائید.

تاکید می گردد، اشخاص حقوقی یا حقیقی که دارای مدارک، گواهی نامه ها و یا مجوزهای فعالیت بین المللی بوده و متقاضی یک یا دو سال عضویت می باشند، جهت درج این سوابق در بخش انگلیسی وب سایت، ترجیحا" نسبت به ارسال تصاویر مدارک بین المللی، اقدام فرمایند.

شایان ذکر است که ارسال تصاویر سوابق و رزومه اشخاص الزامی نمی باشد ولی به جهت اطمینان متقاضیان کالاها و خدمات، پیشنهاد می گردد، بهترین تصاویر مرتبط با سوابق درخواستی را جهت درج در دو بخش فارسی و انگلیسی وب سایت، ارسال فرمایید.

فرمهای ضروری با توجه به موضوع درخواست، عمدتاً در 6 فرم به شرح ذیل پیش بینی گردیده است:

فرم اشخاص حقیقی:

این فرم شامل افرادی است که عموماً فاقد دفاتر مالی(دفتر روزنامه و دفتر کل) بوده و هدف از عضویت ایشان، معرفی تخصص های حرفه ای، فعالیتهای اقتصادی و هنری اشخاص می باشد. این اشخاص عموما" شامل کارشناسان حرفه ای، متخصصین، مشاورین، هنرمندان و صاحبان مشاغل آزاد می باشند.

فرم اشخاص حقوقی:

این فرم شامل شرکتها، موسسات، کارخانجات و... می باشد که دارای شخصیت حقوقی می باشند.

فرم درخواست مزایده و مناقصه:

این فرم خاص متقاضیانی است که تمایل دارند نسبت به معرفی مزایده ها و مناقصات مورد نظر خود از طریق این وب سایت اقدام نمایند. این گروه از متقاضیان باید حداقل 10 روز قبل از تاریخ شروع مزایده یا مناقصه، نسبت به ارائه درخواست خود از طریق تکمیل فرم مذکور، اقدام نمایند.

فرم طرحهای تحقیقاتی کاربردی:

این فرم جهت معرفی مشخصات کلی طرحهای تحقیقاتی کاربردی پیش بینی گردیده است. هدف از ارائه این فرم اینست که صاحبان طرح ها بتوانند، طرحهای اقتصادی و کاربردی خود را به منظور معرفی به سرمایه گذاران محترم، از طریق  این وب سایت، ارائه نمایند.

تاکید می گردد این گروه از متقاضیان عضویت، به منظور حفظ ارزش حقوقی طرح، از ارسال تصویر کل طرح خودداری فرموده و فقط تکمیل و ارسال همین فرم، کفایت می کند.

شایان ذکر است که به منظور تصمیم گیری سرمایه گذاران محترم جهت انتخاب طرح های برتر، طرح های مذکور، قبلا" می بایست تحلیل و ارزیابی اقتصادی شده و شاخصهای مهمی از جمله نرخ و دوره بازگشت سرمایه آن، کاملاً مشخص شده باشد.

فرم معرفی مناطق زیارتی و سیاحتی:

این فرم جهت معرفی مناطق زیارتی، تاریخی، گردشگری و تفریحی کشور عزیزمان ایران پیش بینی گردیده است.

فرم معرفی اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اتاق های مشترک ایران با سایر کشورهای خارجی:

این فرم جهت معرفی اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، استانها و اتاقهای مشترک ایران با کشورهای خارجی پیش بینی گردیده است.

سایر اسناد و مدارک مورد نیاز جهت تکمیل عضویت متقاضیان:

تقاضا دارد، كليه متقاضیان محترم عضویت، پس از تکمیل" فرم الکترونیکی عضویت" در منوی سامانه ثبت نام" و تکمیل یکی از فرمهای مورد نظر از کادر " تکمیل فرمهای تکمیل عضویت "، نسبت به ارسال تصویر اصلی مدارک درخواستی که به شرح ذيل تقدیم گردیده است، اقدام نمايند.

ارائه رزومه بهتر و کاملتر اعضاء، به معنای شفافیت فعالیت آنان می باشد، به نحوی که متقاضیان کالاها یا خدمات مورد نظر، می توانند با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به سفارش خود، اقدام نمایند.

نکته مهم 1: از کلیه متقاضیان محترم عضویت در سایت تقاضا دارد، به منظور اطمینان بازدیدکنندگان از صحت مدارک، تصویر کلیه اسناد مورد نظر را، به صورت رنگی ارسال نموده و از ارائه تصویر کپی، خودداری فرمایند.

نکته مهم 2 : تصاویر مدارک و اسناد مورد نظر، فقط با فرم های  GPG ، GPEG و یا PNG  تنظیم شده و حجم هر یک از آنها، نباید بیش از 150 کیلوبایت باشد.

الف: مدارک مورد نیاز جهت عضویت اشخاص حقيقي:

1 ـ اشخاص دارای سوابق علمی و پژوهشی (اساتید دانشگاهی، متخصصین، مشاورین حرفه ای و...):

مدارك مورد نياز:

ـ تصوير رنگی آخرین مدرک تحصيلي متقاضی (الزامی).

ـ تصویر رنگی مدارك مربوط به دوره هاي تخصصي، حرفه اي و آموزشي(در صورت وجود).

ـ تصویر رنگی مدارك مربوط به اخذ افتخارات(در صورت وجود).

ـ ارائه موضوع مقالات و تالیفات (در صورت وجود تعداد زیاد مقالات، چند نمونه برجسته و ترجیحا" مقالات و تالیفات بین المللی را ارائه فرمایید).

توضيح: ارائه تصویر عکس (ترجیحا" عکس 3*4 رنگی و تمام رخ ) اشخاص دارای سوابق علمی و پژوهشی، مانعی ندارد.

 2ـ هنرمندان ( نقاشان، موسیقی دانان، بازیگران، خوانندگان، فیلمبرداران، هنرمندان صنایع دستی و...)؛

مدارک مورد نیاز:

ـ تصویر مجوزهای فعالیت از ادارات و سازمانهای مختلف دولتی، از جمله پروانه یا جواز کسب و...(در صورت وجود).

ـ تصویر مدارك اصلی مربوط به دوره هاي تخصصي، حرفه اي، آموزشي و...(در صورت وجود).

- تصویر مربوط به جوائز، تندیس ها، لوح های افتخار و ... (در صورت وجود).

    در صورت عدم وجود مدارک فوق الذکر، متقاضیان عضویت می توانند سوابق ذیل را تهیه و ارسال نمایند:

ـ تصویر رزومه شغلی هنرمند (سوابق حرفه ای).

- تصویر عکس چند نمونه از محصولات تولیدی.

توضيح: ارائه تصویر عكس (ترجیحا " عکس  4*3 رنگی و تمام رخ )هنرمندان، مانعی ندارد.

3 ـ بازرگانان، حق العمل کاران، ترخیص کنندگان و ...؛

مدارک مورد نیاز:

ـ تصویر رنگی کارت بازرگانی و یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی صاحب امتیار.

ـ تصویر رنگی کارت ملی صاحب کارت بازرگانی و یا کارت عضویت (هر دو طرف).

توضیح ؛ ارائه مستندات مرتبط با اخذ افتخارات و رزومه اشخاص مانعی ندارد.

 4ـ کلیه توزیع کنندگان عمده محصولات صنعتی، ساختمانی، غذایی، بهداشتی، پوشاک و ...؛

مدارک مورد نیاز:

ـ تصویر مجوزهای فعالیت از ادارات و سازمانهای مختلف دولتی، از جمله پروانه یا جواز کسب، گواهی بهداشت و....

توضیح ؛ ارائه روزمه شغلی، مدارك مربوط به دوره هاي تخصصي، حرفه اي، آموزشي و ... در سایت مانعی ندارد.

5ـ کلیه ارائه دهندگان خدمات عمومی(خدمات خودروئی، بنگاههای معاملاتی، آرایشگران و...)؛

مدارک مورد نیاز:

ـ تصویر مجوزهای فعالیت از ادارات و سازمانهای مختلف دولتی، از جمله پروانه یا جواز کسب، گواهی بهداشت و...

توضیح ؛ ارائه روزمه شغلی، مدارك مربوط به دوره هاي تخصصي، حرفه اي، آموزشي و ... در سایت مانعی ندارد.

ب: مدارک مورد نیاز جهت عضویت اشخاص حقوقي:

1- موسسات، شركتها، بنگاهها و كارخانجات تولیدی؛

مدارک مورد نیاز:

ـ تصویر رنگی مجوزهاي توليد محصولات مورد نظر.

(جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، گواهينامه هاي استاندارد، ايزوها اعم از بهداشت، ايمني، بهبود كيفيت و...).

ـ تصویر محصولات به همراه مشخصات فني (در صورت تمایل).

- تصویر از محل فعالیت و مدیران (در صورت تمایل).

توضیح ؛ ارائه مستندات مرتبط با اخذ افتخارات و رزومه موسسه مانعی ندارد.

2- شرکتهای مجاز تحقیقاتی، پژوهشی، مشاوره اي و پیمانکاری؛

مدارک مورد نیاز:

دارا بودن حداقل یکی از مدارک ذیل (الزامی) :

ـ رتبه(گربد) از معاونت محترم برنامه ريزي و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، مرتبط با تخصص مورد نظر.

ـ تصویر گواهی عضويت در نظام مهندسي مرتبط با تخصص مورد نظر.

ـ تصویر گواهی عضویت دركانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانكي کشور.

ـ تصویر جواز تاسیس و یا پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا سایر وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط .

توضیح: ارائه مستندات مرتبط با اخذ افتخارات و فعالیتهای مهم تحقیقاتی و اجرائی، مانعی ندارد.

3- شرکتهای بازرگانی؛

مدارک مورد نیاز:

ـ تصویر رنگی کارت بازرگانی و یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی صاحب امتیاز.

توضیح: ارائه مستندات مرتبط با اخذ افتخارات و رزومه موسسه مانعی ندارد.

4ـ سایر موسسات مالی، تجاری، گردشگری و آموزشی؛

(موسسات بیمه، صرافیها، بانکها، مراکز و کارگزاران سرمایه گذاری، آژانسهای گردشگری و موسسات آموزشی).

مدارک مورد نیاز:

ـ تصویر رنگی مجوز فعالیت از سوی سازمان مافوق مرتبط با فعالیت مورد نظر.

توضیح 1 : ارائه مستندات مرتبط با اخذ افتخارات و رزومه موسسه مانعی ندارد.

توضیح 2 : کلیه واحدهای فوق الذکر در صورتی که به صورت موسسه اداره می شوند و از شرایط شرکتهای حقوقی برخوردار نبوده و فاقد اساسنامه، هیات مدیره، مدیر عامل و... می باشند، می توانند با ارائه تصویر اصلی مجوز و یا پروانه کسب از سازمان مرتبط و تکمیل فرم اشخاص حقیقی، نسبت به درخواست عضویت، اقدام نمایند.

5ـ نمایشگاههای بین المللی؛

مدارک مورد نیاز:

ـ ارائه تصویر تقویم سالانه برنامه نمایشگاه مورد نظر.

ج: مدارک مورد نیاز جهت معرفی اماکن زیارتی، تاریخی، گردشگری و تفریحی:

1- اماکن زیارتی؛

مدارک مورد نیاز:

ـ تصویر گواهی تاییدی مکان زیارتی مورد نظر از سوی سازمان محترم اوقاف و امور خیریه استان و یا آستان محترم قدس رضوی (الزامی).

ـ تصویر چند عکس نمونه و شاخص از اماکن زیارتی مورد نظر.

2- اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی؛

مدارک مورد نیاز:

ـ تصویر گواهی تاییدی مکان مورد نظر از سوی سازمان محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یا سایر دستگاه های نظارت (در صورت وجود).

ـ تصویر چند عکس نمونه و شاخص از اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی مورد نظر.

د: مدارک مورد نیاز جهت معرفی مزایده ها یا مناقصات:

مدارک مورد نیاز:

ـ تصویر اصلی نامه درخواست معرفی مزایده یا مناقصه مرتبط از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی جهت معرفی موضوع.

توضیح : ارسال تصویر نامه درخواستی اشخاص حقوقی جهت معرفی برگزاری مزایده و یا مناقصه الزامی است ولی برای اشخاص حقیقی ضروررتی ندارد.

آخرین ویرایش در تاریخ سه شنبه, 12 آبان 1394 18:19

معرفی مدیریت

معرفی مدیریت وب سایت

 

Modiriat

 

نام و نام خانوادگی: عباس کریمی

محل تولد: مشهد

سال تولد: 1355

مدرک تحصیلی: لیسانس علوم اقتصادی _بازرگانی.

محل اخذ مدرک: دانشگاه مازندران (بابلسر).

سال اخذ مدرک: 1379

 آدرس الکترونیکی: karimi.direct [@] gmail.com

 

سوابق:

* موسس و مدیر عامل شرکت تحقیقاتی بازرگانی بهروش آسپیان شرق (سهامی خاص).

* عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند (از سال 1390 الی 1393).

* رئیس کمیسیون صنعت، معدن، عمران، سرمایه گذاری و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی بیرجند( از سال 1390 الی 1393).

* سابقه عضویت در کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی کشور.

* سابقه عضویت در اتاقهای بازرگانی مشترک ایران با کشورهای ایتالیا، امارات، چین، کانادا، اکو، افغانستان، انجمن دوستی ایران و برزیل و شورای مشترک همکاریهای ایران و ترکیه.

* نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند( از سال 1394 الی 1397). 

 توضیح : آسپیان واژه اصیل ایرانی بوده و در لغت به معنای نیکوکار می باشد.

آخرین ویرایش در تاریخ پنج شنبه, 21 ارديبهشت 1396 20:54

اهداف راه اندازی وب سایت

 وب سايت تجارت الكترونيكي پرشیا (ایران)

  (( westei.ir

 تجارت الکترونیکی یکی از بهترین، آسانترین و به صرفه ترین روشهای ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان، فروشندگان و خریداران می باشد. با ایجاد فضای تجارت مجازی در سطح ملی و بین المللی، می توان امکان ایجاد ارتباط نهاده های تولید و فروش را در دورترین نقاط کشور و دنیا ایجاد کرد، به عبارتی ديگر، در سطح کلان می توان با راه اندازی فضای تجارت الکترونیکی و ایجاد زنجیره اقتصادی، فاصله بین نهاده ها را بسیار کوتاه نمود.

با توجه به کیفیت بالای تولیدات ایرانی اعم از کالا و خدمات و عدم معرفی جامع  این ظرفیت ها به بازارهای خارجی و حتی بازارهای داخلی، ضرورت دارد از طریق شبکه جهانی اینترنت، ظرفیت های بالای اقتصادی، علمی، پژوهشی، هنری و گردشگری ایران را بهتر و با هزینه کمتری معرفی نمود.

با توجه به تحریمهای کشور و مشکل تر شدن شناسایی بازارهای جدید و نیز حفظ مشتریان موجود به ویژه در کشورهای خارجی و افزایش هزینه های تبلیغات و بازاریابی که بی تردید موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات و کاهش قدرت رقابت پذیری آن در بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد، معرفی محصولات و فعالیتهای تخصصی اشخاص از طریق ارتباط با وب سایتهای تجارت الکترونیکی، می تواند باعث کاهش هزینه های فوق الذکر گردد.

تیم کارشناسی وب سایت با لحاظ نمودن موارد فوق الذکر، با بیش از دو سال تحقیق عملیاتی و نیاز سنجی فعالان اقتصادی، پژوهشگران و هنرمندان، به منظور تحقق اهداف ذیل، موفق به راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیکی پرشیا گردید:

      1ـ معرفی ظرفیتهای اقتصادی، علمی، تخصصی، پژوهشی، هنری و گردشگری اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از کشور به زبان فارسی و انگلیسی.

ایجاد ارتباط مشاوره ای و تحقیقاتی بین محققین و متخصصین حرفه ای با سرمایه گذاران و بنگاه های تولیدی به منظور افزایش سرمایه گذاری و بهره وری.

3ـ ایجاد رقابت بین تولید کنندگان و فروشندگان عمده کالاها و خدمات به منظور تعدیل قیمتهای بازار و افزایش رفاه و حق انتخاب مصرف کنندگان.

سهولت کاریابی برای کارجویان از طریق شناسایی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات.

5ـ افزایش صادرات محصولات ایرانی.

      در نظر داریم، به منظور معرفی بهتر و جامع تر محصولات ایرانی اعم از کالاها، فرصتهای اقتصادی موجود در ایران و نیز معرفی تخصص کارشناسان حرفه ای به متقاضیان تخصص و به ویژه کشورهای خارجی جهت افزایش صدور خدمات فنی و مهندسی کشور، طی برنامه ریزی زمان بندي شده، اطلاعات مرتبط با محصولات اعضاء اصلی وب سایت تجارت الکترونیکی پرشیا را، در مرحله اول به زبان انگلیسی و در مراحل بعدی به زبانهای عربی، روسی و آلمانی نیز ترجمه نماییم.

 

معرفی کلمه Westei (وستی)، به زبان فارسی:

 

کلمه فوق الذکر به زبان فارسی، مخفف کلمات زیر به روش فینگلیش (فارسی _ انگلیسی ) می باشد:

Web site tejarat electronic persia (iran)

 

معرفی کلمه Westei ، به زبان انگلیسی:

 

کلمه فوق الذکر به زبان انگلیسی، مخفف جمله ذیل می باشد:

Website of e commerce services and trade enterprices , Persia (iran)

 

وب سایت بنگاه های تجاری و خدمات تجارت الکترونیکی پرشیا )ایران)

شایان ذکر است نام قبلی وب سایت، وب سایت تجارت الکترونیکی ایران بوده است، که به دلیل حفظ جایگاه والای نام کشور " ایران " در عنوان قبلی وب سایت، کلمه " ایران "، به "پرشیا "، تغییر پیدا نمود


ما به سوی بهترینها، گام بر می داریم

 

 

آخرین ویرایش در تاریخ جمعه, 05 خرداد 1396 10:04

درباره متقاضیان ثبت نام

معرفی فعالیتها و کاربران سایت:

درخواست از کلیه کاربران محترم سایت:

هدف اصلی از راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیکی پرشیا، معرفی ظرفیتهای اقتصادی، علمی، پژوهشی، هنری و گردشگری ایران به صورت کاملاً شفاف به متقاضیان محصولات مورد نظر در داخل و خارج از کشور می باشد، لذا از تولید کنندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان محترم محصولات مورد نظر، تقاضا دارد، صادقانه و در محیطی کاملاً شفاف و سالم، نسبت به معرفی محصولات و سفارش خدمات مورد نظر خود، اقدام نمایند.

اعضاء اصلی وب سایت به پنج گروه به شرح ذیل دسته بندی می گردند:

1 _ تولیدکنندگان (فقط شامل تولیدکنندگان کالاها می باشند).

2 _ توزیع کنندگان ( فقط شامل عرضه کنندگان کالاها می باشند).

3 _ تولیدکنندگان و توزیع کنندگان (شامل اشخاص حقیقی و حقوقی می باشند که علاوه بر تولید، نسبت به توزیع و عرضه محصولات خود نیز، اقدام می نمایند).

4 _ عرضه کنندگان خدمات.

5 _ هنرمندان.

1، 2 و 3 _ تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان :

این مجموعه شامل اشخاص حقوقی و حقیقی از جمله کارخانجات، موسسات، واحدهای تولیدی، عمده فروشان و خرده فروشانی می باشند که نسبت به تولید و توزیع محصولات مورد نظر، در یک یا چند گروه از بخشهای اقتصادی به شرح ذیل فعالیت دارند:

1 _ محصولات غذایی (خوراک انسانی و خوراک غیر انسانی)؛

شامل لبنیات، آرد، خمیرمایه، نان صنعتی، شیره میوه ها و گياهان، محصولات گوشتي و پروتئيني، تنقلات و شیرینی جات، نوشیدنیهای غير الكلي شامل آب معدنی، آبميوه، مالت، ماءالشعیر، كاكائويي، محصولات كشتارگاهي خوراکی و غیرخوراکی، مراکز تهیه غذاها و سروهای آماده شامل رستورانها، کافی شاپ ها، سفره خانه های سنتی و...، ساير محصولات غذايي از جمله روغن، قند و شکر، کنسرو، مربا و...  و خوراک دام، طیور، آبزیان،جانوران اهلی و آزمایشگاهی می باشد.

2 _ محصولات کشاورزی؛

شامل تولید کنندگان و فروشندگان عمده سبزيجات، ميوه جات و مركبات، حبوبات و غلات، گیاهان داروئی و مراکز تولید صنعتی سبزيجات گلخانه اي، گلهاي زينتي، دام، طیور، شیلات و آبزیان می باشد.

3 _ منسوجات؛

شامل انواع پارچه، لباس، پوشاك و ساير منسوجات به شرح ذیل می باشد :

انواع پارچه از جمله پارچه هاي پنبه اي، پشمي، فاستوني، مخمل، ترمه، ويسكوز، پلي استر، نايلوني، كرپ و...

انواع لباس و پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، از جمله انواع پوشاك رو، لباس زير، کت و شلوار و...

سایر البسه از جمله لوازم خواب، پوشاك ورزشي، لباس كار و ایمنی، پوشاك چرمي، متفرعات پوشاك و..

ساير منسوجات از جمله انواع قالي ماشيني، موکت، پتو، پرده، تشک، چادر، کیسه، چتر، نخ، تور، طناب، فتيله و ...

4 _ محصولات دباغی و چرمی؛

شامل انواع سالامبور سبک و سنگین، وت بلو، کراست، دایکراست و چرم می باشد.

5 _ كيف، كفش و چمدان؛

شامل تولید و عرضه با چرم طبيعي، چرم مصنوعي، پلاستيكي، منسوجي و... می باشد.

6 _ ماشین آلات، وسایل، تجهیزات، قطعات، ابزار و مصالح؛

شامل ماشین آلات، تجهیزات و نهاده هاي كشاورزي، ماشین آلات و تجهیزات راه سازي، معدني و ساختماني، وسایل ورزشی و تفریحی،وسایل بازی و تفریحی کودکان و نوجوانان، قطعات خودروئي، وسايل و تجهیزات آزمایشگاهی، پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، وسايل و تجهیزات آب و برق در حوزه تولید، انتقال و توزیع، وسايل و تجهیزات برق خورشيدي و بادی، وسایل و تجهیزات پالایشگاهی(نفت و گاز) و پتروشيمي، وسایل و تجهیزات مخابرات، وسايل و تجهیزات ایمنی در حوزه برق، پالایشگاه، پتروشیمی، شیمیایی، معدن و آتش نشانی، مصالح و تاسیسات ساختماني برقی و غیربرقی، يراق آلات، ابزار كار صنعتي و ساختماني می باشد.

سایر ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و تولیدي از جمله ماشين هاي CNC، صنایع غذایی، بسته بندی، نساجی، پوشاک و کفش، شیشه سازی، کاغذ سازی، سیمان، کاشی و سرامیک، لاستیک و پلاستیک سازی، چاپ و...

7 _ فرآورده های بهداشتی؛

شامل انواع صابون، شامپو، بوگير و معطر كننده محيط، محصولات بهداشتي دهان و دندان، فرآورده هاي بهداشتي براي اصلاح صورت و نظافت بدن می باشد.

8_ لوازم آرايشي و بهداشتي؛

شامل محصولات بهداشتي محافظ پوست، لوازم آرايشي صورت و چشم، فرآورده هاي آرايش ناخن، خوشبو كننده بدن، مواد آرايشي موي سر می باشد.

9 _ محصولات بهداشتي اليافي آغشته شده؛

شامل دستمال پاك كننده لاك ناخن، دستمال معطر، دستمال مرطوب نوزاد، پنبه آغشته به الكل و... می باشد.

10 _ مواد اوليه و واسط توليد محصولات بهداشتي؛

شامل گليسيرين، سرسين، پودر و چيپس صابون، نمك دريايي و.. می باشد.

11 _ محصولات داروئی (داروهای انسانی و داروهای دام و طیور)؛

شامل انواع داروهاي ضد انگل، ضد ویروس، آنتي بيوتيك، ضد سرطان، داروهاي قلبي و عروقي، داروهاي اعصاب، کیت های تشخیصی، داروها و مکمل های خوراکی دام ،طیور و آبزیان و... می باشد.

12 _ مواد اولیه دارو؛

شامل انواع آنزيم های داروسازي، مواد مصرفي دندانسازي، انواع نمك گريد دارويي، استامینوفن،آسیکلوویر، کلرید آمونیوم ،کربنات کلسیم، بوسنتان، فسفات کدیین و... می باشد.

13 _ پاک کننده ها، شوينده ها، حلالها و جلادهنده ها؛

شامل انواع محصولات سلولزي(دستمال کاغذی و...)، پودرها، مايعات، ژلها، قرصها، لكه برها، اسپري هاي پاك كننده، جلادهنده فلزات، انواع اسپري، انواع واكس، پوليش و.. می باشد.

14 _ لوازم خانگی (برقی و غیر برقی)؛

شامل انواع يخچال، فريزر، تلويزيون، لباسشویی، ظرفشوئي، جارو برقي، اتو، بخاری برقی، لوستر،انواع ميز، مبل، تختخواب، دكوراسيون، اجاق گاز، ظروف، تجهيزات آشپزخانه و... می باشد.

15 _  لوازم اداری(برقی و غیر برقی)؛

شامل انواع پرينتر،كامپیوتر، اسكنر، فاکس، یو پی اس، ماشين حساب، ماشين پرفراژ، دستگاه كپي، دوربین های مدار بسته ، انواع میز و صندلی، پارتيشن، جالباسي، ساعت، لوازم التحرير اداري و... می باشد.

16 _ سایر محصولات صنعتی؛

شامل انواع شيشه، لاستيك، پلاستيك، كاغذ، چوب، لوله، محصولات بازيافتي، محصولات شیمیایی و پتروشیمی، وسايل موتوري و... می باشد.

17 _ محصولات معدنی (فرآوری شده و خام)؛

هدف از معرفی این بخش، شناسایی معادن فعال کشور و صنایع مرتبط با فرآوری محصولات معدنی جهت تامین نیاز صنایع داخلی کشور و به ویژه افزایش صادرات محصولات معدنی فرآوری شده با ارزش افزوده اقتصادی و کسب درآمدهای ارزی بالا می باشد. این محصولات شامل انواع سنگهاي تزئيني، سنگهاي ساختماني، خاكها و سنگهاي صنعتي است. موارد فوق الذکر شامل انواع گرانیت، تراورتن، مرمریت، بنتونیت، کائولن، منیزیت، آهک، پرلیت، بازالت، کرومیت، سیلیس، آهن، مس و ... می باشد.

4 _ عرضه کنندگان خدمات:

1_ خدمات عمومی روزانه: شامل کلیه فعالیتها و مراکزی می باشند که عمدتاً نیاز روزانه عموم را تامین می نمایند.

این نوع خدمات شامل سه بخش می باشد :

1_1 : خدمات تجاري:

شامل فروشگاههای چندمنظوره و زنجيره اي، مجتمعهاي تجاري و پاساژها، پارچه فروشي هاي عمده، سوپر مارکتهای عمده، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاههای موبایل و...

1_2 : خدمات نیمه تجاری:

شامل فعالیتهایی می باشد که هدف اصلی آن تنها دریافت سود اقتصادی نبوده بلکه هدف دیگر فعالیت این مجموعه ، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی می باشد. از قبیل؛ اتحایه های تعاونی مصرف، پارکینگ های خودرو، داروخانه ها، جايگاههاي سوخت(پمپ بنزين و CNG)، دفاتر پيش خوان خدمات الکترونیکی، خشكشوئی ها و... مهمترین هدف از ایجاد این بخش، مشخص نمودن اطلاعات مربوط به اماکنی است که خدمات مورد نیاز روزانه عموم را تامین می نمایند.

1_ 3 : خدمات اقتصادی و اجتماعی ابرار(نیکوکاران):

شامل موسساتی می باشد که هدف اصلی آن تامین مالی محرومین و افراد کم بضاعت جهت رفع مشکلات جامعه از طریق ارائه خدمات اجتماعی و اقتصادی به صورت رایگان و به نیت انجام امور خیریه می باشد. این موسسات عموماً شامل بنگاه هاي امور خيريه می باشند. از جمله فعالیتهای این بنگاه ها، تهيه جهيزيه و ازدواج جوانان، حمايت از بي سرپرستان و زندانيان، كمك هزينه درمان و پزشکی به نیازمندان، حمایت ازدانشجویان کم بضاعت بويژه خانمهای دانشجو، ساخت مراكز آموزشي و حرفه اي، احداث مدرسه، بيمارستان، کتابخانه، مسجد، خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی، احداث بنگاههاي توليدي در نقاط محروم کشور، كمك به مراكز ترك اعتياد، تقویت مراکز مشاوره خانواده و مسائل اجتماعی و... است. مهمترین هدف از تعریف این بخش، شناسایی موسسات خیریه در سطح کشور بوده که خیرین و نیکوکاران می توانند به این مجامع مراجعه و نسبت به تامین مالی این موسسات و رفع نیاز اجتماعی و اقتصادی نیازمندان واقعی، اقدام نمایند.

 2 _ محققین، مشاورین، پیمانکاران و اتحادیه ها ؛

این گروه شامل اشخاص یا موسساتی می باشند که عموماً دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و از تجربه بالایی در فعالیتهای علمی، پژوهشی، حرفه ای، مشاوره ای و نظارتی، برخوردارند.

2 _ 1 : نظام ها، اتحادیه ها، انجمن ها و صنوف ؛

هدف از ارائه این آیتم، معرفی دیدگاههای بخش خصوصی و آشنایی عموم با فعالیتهای علمی، پژوهشی و حرفه ای  این بنگاهها می باشد.

2 _ 2 : مشاوران و كارشناسان حرفه اي؛

این اشخاص می توانند با توجه به تحصیلات و سوابق حرفه ای، نسبت به معرفی تخصص و فعالیتهای خود به عنوان مشاور و کارشناس حرفه ای، اقدام نمایند. این اشخاص شامل نویسندگان، وکلا، مهندسین، پزشکان، روانشناسان، ریاضی دانان، فیزیک دانان، شیمی دانان، جامعه شناسان، اقتصاددانان، حسابداران، مترجمين و ... ، می باشند.

2 _ 3 : شرکتهای مجاز تحقیقاتی، پژوهشی و مشاوره اي؛

این شرکتها می توانند با توجه به تخصص ها، سوابق تحقیقاتی و پژوهشی خود در گرایشهای مختلف اقتصادی از جمله صنایع، معادن، کشاورزی، مخابرات و انفورماتیک، انرژي هاي نوين، عمران، معماری، آب، برق، نفت و گاز، پتروشیمی، پلیمر و نانو و ... نسبت به معرفی خود اقدام نمایند.

2 _ 4 : شرکتهای مجاز پیمانکاری (اجرائی)؛

این شرکتها نیز می توانند با توجه به سوابق اجرائی و تخصصهای حرفه ای ، نسبت به معرفی فعالیتهای مورد نظر خود در گرایشهای مختلف اقتصادی از جمله صنایع، معادن، کشاورزی، مخابرات و انفورماتیک، انرژي هاي نوين، عمران، معماری، آب، برق، نفت و گاز، پتروشیمی و ... اقدام نمایند.

2 _ 5 : طرحهای تحقیقاتی کاربردی؛

هدف از تعریف این آیتم، علاوه بر تجاری سازی طرحهای تحقیقاتی و کاربردی در حوزه علوم مهندسی، پزشکی و...، معرفی این طرحها به متقاضیان به ویژه سرمایه گذاران، جهت اجرا و تبدیل ایده ها به تولید محصولات مورد نظر می باشد.

 2 _ 6 : موسسات تحقیقاتی و پژوهشی دولتی؛

این موسسات شامل مراکز تحقیقاتی کاربردی بوده که عموماً با نظارت مستقیم دولت فعالیت می نمایند. از جمله این موسسات، بنیاد ملی نخبگان و پارک های علم و فن آوری می باشند.

3 _  اتاق های بازرگانی، موسسات تجاری، مالی و گردشگری ؛

مهمترین هدف از تعریف این گزینه، معرفی افراد یا موسساتی بوده که ماموریت اصلی فعالیت ایشان، سهولت در امور سرمایه گذاری، تولید، بازرگانی و گردشگری می باشد.

این گروه شامل موارد ذیل می باشد:

3 _ 1 : بازرگانان،شركتهاي بازرگاني، بيمه و صرافيها؛

شامل شرکتهای حمل و نقل، شرکتهای صادرکننده و واردکننده، حق العمل كاران، موسسات بيمه، صرافيها و... می باشند.

3 _ 2 : بانکها، موسسات مجاز مالی و اعتباری؛

شامل بانكها و موسسات مالي و اعتباري، دولتي و خصوصي می باشند.

3 _ 3 : مراکز، کارگزاران و شركتهاي سرمایه گذاری؛

شامل شركتهاي خصوصي سرمايه گذار، مراکز بورس اوراق بهادار، مراكز سرمايه گذاري استانها و... می باشند.

3 _ 4 : نمايشگاههاي بين المللي ايران؛

هدف از ارائه این گزینه، معرفی برنامه های نمایشگاهی پایتخت و مراکز استانهای کشور از جمله نمایشگاه های مربوط به صنايع، معادن، كشاورزي، صنايع دستي، نفت و پتروشيمي، خودرو، تجهيزات پزشكي، محيط زيست، گردشگری و...، جهت آمادگی فعالان بخش خصوصی، برای برنامه ریزی و حضور در نمایشگاه های مورد نظر می باشد.

3 _ 5 : اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی؛

هدف از پیاده سازی این مورد؛ معرفی جایگاه ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و مراکز استانها، به عنوان تنها مرجع قانونی، مشاور اقتصادی و مورد تایید دولت به فعالان بخش خصوصی بوده که می تواند با بهره مندی از جایگاه ویژه خود در فعالیتهای کلان اقتصادی، موانع فعالیت این بخش را در حوزه های مربوط به سرمایه گذاری، تولید و بازرگانی، به نهادهای دولتی منعکس نموده و جویای رفع مشکلات بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور باشد.

از دیگر اهداف ارائه این گزینه در وب سایت تجارت الکترونیکی پرشیا، معرفی دیدگاههای اقتصادی بخش خصوصی و برنامه های سالانه ایشان توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی می باشد.

اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور به دو گروه تعریف می شوند؛

الف: اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی داخل کشور.

شامل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و مراکز استانها می باشد.

ب: اتاق های مشترک ایران با سایر کشورهای خارجی؛

شامل اتاقهای مشترک ایران با کشورهای ایتالیا، آلمان، کانادا، استرالیا، امارات، چین، روسیه، اکو، افغانستان، قزاقستان و...، توضیح: درحوزه فعالیتهای اقتصادی بخش خصوصی، شورای مشترک ایران و ترکیه و انجمن دوستی ایران و برزیل و... فعالیت دارند.

3 _ 6 : موسسات گردشگري؛

هدف از معرفی این بخش، ارائه اطلاعات مربوط به آژانسهای تلفنی داخل شهر، آژانسهای مسافرتی، تورهای زیارتی و سیاحتی و نیز دفاتر فروش بلیط مستقر در ترمینال های مسافربری می باشد.

4 _ سایر عرضه کنندگان خدمات؛

در این بخش تلاش شده است، افراد و یا موسساتی که در ارتباط با رفع نیاز فعالان اقتصادی و نیز افزایش رفاه عموم فعالیت نموده را شناسایی و در اختیار متقاضیان قرار گیرد؛ این فعالیتها شامل موارد ذیل می باشد:

4 _ 1 : مناقصات و مزایده ها؛

هدف از معرفی این بخش اطلاع رسانی کلیه مناقصات سطح کشور به متقاضیان اجرای طرحهای اقتصادی در گرایشهای مرتبط با طرحهای صنعتی، معدنی، عمرانی، کشاورزی، آب، برق، مخابرات، پالایشگاه، خدماتی و... و نیز خرید و فروش کالاهای مزایده ای از جمله انواع خودرو، ماشين آلات، وسايل، تجهيزات، مواد شيميايي و پالایشگاهی، معادن، زمین، مسکن و... می باشد.

4 _ 2 : خدمات خودروئی (سبک و سنگین)؛

شامل نمايندگي هاي فروش و خدمات پس از فروش خودرو، فروشگاههاي لوازم يدكي، اوراق فروشی ها، تعمیرگاههای مجاز، تنظيم موتور، تراشکاری، سیمکشی، صافکاری، نقاشی، جلوبندي، سرویسهای کارواش، تعویض روغن و... می باشد.

4 _ 3 : بنگاههای معاملاتی (خودرو، املاک و مستغلات)؛

هدف از راه اندازی این بخش معرفی بنگاه های معاملاتی خودرو و املاک به عموم بوده که بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را به ویژه در حوزه املاک در دورترین نقاط کشور، کسب نمایند.

4 _ 4 : مراکز چاپ و انتشارات، تایپ وتکثیر؛

هدف از راه اندازی این بخش معرفی مراکز چاپ و انتشارات، تایپ و تکثیر به متقاضیان به ویژه معرفی این مراکز به نویسندگان، مولفین، اساتید دانشگاهی، دانشجویان و... می باشد.

4 _ 5 : کانون های تبلیغاتی؛

هدف از راه اندازی این بخش معرفی فعالیت کانونهای تبلیغاتی به متقاضیان در چاپ انواع بروشور، كاتالوگ، كارت ويزيت، ساخت و فروش انواع تابلوهاي تبليغاتي، چاپ بنر، پارچه نويسي، کانون های تبلیغاتی اینترنتی و... می باشد.

4 _ 6 : آرایشگاه ها, خیاطی ها و دوزندگی ها؛

هدف از راه اندازی این بخش، معرفی آرایشگاه های مجاز خانم ها و آقایان، خیاطی ها، دوزندگی ها و بافندگیهای مجاز تولیدی و صنعتی می باشد.

4 _ 7 : صنایع دستی، عتیقه جات و جواهرات؛

هدف از ارائه این گزینه معرفی عرضه کنندگان صنایع دستی، عتیقه جات و جواهرات (اصلی و بدلی) می باشد.

4 _ 8 : اماکن زیارتی، توریستی، تفریحی و گردشگری؛

هدف از راه اندازی این بخش، شناسایی بیشتر و معرفی بهتر ظرفیتهای گردشگری ایران به گردشگران داخلی به ویژه توریستهای خارجی و کسب درآمد ارزی مطمئن و پایدار از این صنعت پردرآمد برای کشور عزیزمان ایران می باشد.

این گزینه شامل معرفی اماكن زیارتی، تاريخي، بازار و بازارچه های سنتی، موزه ها، پاركها، درياچه هاي طبيعي و مصنوعي، تله كابين ها، شهربازي ها و... می باشد.

4 _ 9 :  اماکن اجاره ای اقامتی؛

شامل هتلها، متلها، مهمانسراهای جهانگردی، مهمانسراهای استاندارد، پلاژها و حتی منازل شخصی دارای مجوز جهت اجاره به میهمانان، می باشد.

4 _ 10 :  اماکن اجاره ای تشریفاتی، سالن کنفرانسها و جلسات؛

شامل تالارهای پذیرائی، باغ سراها، سالن اجتماعات، سالن کنفرانسها، آمفی تاترها و... می باشد.

4 _ 11 : اماکن ورزشی؛

هدف از معرفی این آیتم اعلام برنامه های آموزشی، تمرینات و مسابقات ورزشی باشگاه ها به عموم می باشد.

4 _ 12 : محصولات فرهنگی؛

هدف از معرفی این آیتم معرفی مراکز تولید و فروش انواع محصولات فرهنگی مجاز می باشد.

4 _ 13 :  مراکز آموزشی، فرهنگی و انفورماتیک؛

هدف از معرفی این آیتم، اعلام برنامه های مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی مجاز به علاقمندان مورد نظر می باشد، این مراکز شامل موارد ذیل می باشد :

الف: مراکز فرهنگی و هنری؛

شامل فرهنگسراها، سالنهای نمایش و تاتر، سینماها و... می باشد.

ب: مراکز آموزشی هنری و مطالعاتی؛

شامل آموزش صنایع دستی، موسيقي، کامپیوتر، امور بازرگانی، زبانهای خارجه، دروس آموزشی مدارس و دانشگاه ها، رانندگی، بازيگري، فيلمبرداري، آرايشگري، خياطي و... می باشد.

ج: مراکز خدمات اینترنتی و بازيهاي كامپيوتري؛

هدف از معرفی این آیتم، شناسایی مراکز خدمات اینترنتی و کامپیوتری به ویژه شناسایی ISP ها، کافی نت ها، كلوپ هاي كامپيوتري مجاز برای متقاضیان این نوع خدمات می باشد.

5 _ هنرمندان :

هدف از ایجاد این گزینه، معرفی رزومه و فعالیتهای هنرمندان عزیز کشورمان در گرایشهای مختلف هنری می باشد.

آخرین ویرایش در تاریخ سه شنبه, 12 آبان 1394 18:14

دانلود و نصب فونت های فارسی

از آنجایی که برخی از کاربران فونت های فارسی را بر روی سیستم خود نصب ندارند، بر آن شدیم تا ضمن قرار دادن مجموعه ی کاملی از فونت های فارسی برای دانلود ، نحوه نصب این فونت ها را نیز  آموزش دهیم. 

 

ابتدا فایل فشرده زیر را که حاوی تعداد زیادی فونت فارسی می باشد را دانلود نمایید :

 

دانلود مجموعه فونت های فارسی - حجم 5.3 مگابایت

 

سپس این فایل را از حالت فشرده خارج نمایید، برای این امر نیاز به نرم افزار خاصی نمی باشد، کافیست بر روی آن کلیک راست کرده گزینه ی Extract All را انتخاب نمایید، سپس وارد پوشه ی ایجاد شده که حاوی فونت ها می باشد شده و بعد از انتخاب تمامی فونت ها، کلیک راست کرده Copy را انتخاب کنید یا کلید های ترکیبی Ctrl + C را بزنید. 

 

بعد از منوی استارت وارد Control Panel شوید ( مشابه تصویر زیر )

 

Startmenu

 

و سپس وارد بخش Fonts شده ( تصویر زیر )

 

Controlpanel

 

و بر روی یک فضای خالی (سفید) کلیک راست نمایید و گزنه ی Paste را انتخاب کرده یا کلید های ترکیبی Ctrl + V را بزنید ( تصویر زیر )

 

Fonts

 

نصب فونت های فارسی به اتمام رسید.

 

آخرین ویرایش در تاریخ سه شنبه, 12 آبان 1394 18:26

حقوق وب سایت

تمامی کالا و خدمات این وب سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

کلیه حقوق این پورتال متعلق به شرکت تحقیقاتی بازرگانی بهروش آسپیان شرق بوده و هرگونه سوء استفاده و کپی برداری، مشمول پی گیرد قانونی است.